قالب های فارسی وردپرس 24

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 24

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

روش جدید برای بهبود رتبه سایت در گوگل

به گزارش گاهنامه Wired، گوگل 550 الگوریتم جستجوی خویش را تغییر دیتا و این دگرگونی ها را پاندا یا کشاورزی نام گذاری کرده است ، با داخل جه به گزارش Sistrix.com در عرض چند روز بعد از به روز رسانی گوگل، شماری از وب سایت ها در رتبه بندی گوگل افت شدیدی داشته اند سایت هایی مثل Ezinearticles.com و Suite101.com بیش از 90 درصد  از بازدیدکنندگانش را از دست دیتا است.


این شغل برای سایت هایی که محتوایی بی معنا ، تارنما هایی با حجم بالا و یا محتوای بی کیفیت داشته اند بود اما بعضی از سایت ها در کناره آنها نیز قربانی شدند.


در اینجا 7 نکته برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل را ذکر می کنیم:


1- هم چیز در مورد کاربر


به یاد داشته باشید که گوگل به طور مداوم  در حال تغییر الگوریتم های خود است و این به علت بالا بردن کیفیت و ارائه خدمات برای کاربران است. اگر گوگل این شغل را سپریدن ندهد رقبای آن مشابه Bing و Facebook از گوگل سبقت خواهند گرفت. گوگل برای جریمه کردن تارنما ها و یا صدمه زده به صاحبان وب سایت ها این پیشه را انجام نمی دهد بلکه می خواهند کاربران به راحتی اطلاعاتی که تعقیب آن می گردند در نخستین فرصت پیدا کنند. وقتی گوگل می خواهد یک عبارت را از بین سایت ها جستجو کند نخست رتبه سایت را نگاه می کند پس عنوان جستجو را با سایت ها سنجش می کند که آیا این سایت برای ارائه بهترین و پسندیده ترین اطلاعات برای عبارت جستجو می باشد؟


2- مطالب ومحتوا: تمرکز بر روی کیفیت تا کمیت


اگر به یک صفحه اغلب مراجعه شود باعث بالا رفتن رتبه در سایت گوگل خواهد شد فلذا انتشار متن بهینه شده و واژه ها کلیدی مناسب و با کیفیت یک عامل مهم محسوب می شود. در موعد به روز رسانی پاندا، گوگل سعی کرده است که سایت های با حجم بالا و محتوای بی کیفیت را نمایش ندهد در حال حاضر گوگل نگاهش را رو صفحات با کیفیت معطوف کرده است. وبلاگ نویسی هنوز هم احد از بهترین گذرگاه ها برای صعود به بالای رتبه بندی موتورهای جستجو می باشد و این کار راه حل مناسبی برای افزودن اطلاعات با کیفیت برای یک تارنما خواهد بود. ارائه پست ها و صفحات ناچیز ارزش هم الان نیز می تواند رتبه تارنما را تحت کارایی قرار دهد. حذف این نوع پست ها و صفحات کم ارزش می تواند باعث بالا رفتن رتبه وبهبود یک سایت شود.


3- لینک ها: تمرکز بروی کیفیت تا کمیت


لینک های ورودی همش در نگاه گوگل جذاب به نظر می رسند در نتیجه یک راه برای ارتقا سایت در رتبه بندی موتور جستجو خواهد بود. برای  بهبود تارنگار و سایت ها می توان به برپایی لینک در وب سایت هاب مطبوعاتی مختلف اشاره کرد، در به روز رسانی جدید پاندا این شیوه زیاد با ارزش محسوب می شود همچنین در صورت امکان برای پیمان دادن لینک از واژه ها کلیدی استفاده کنید و حتما در دو طرف یک واژه مهم  که شدنی است کارایی گذار باشد کلماتی که مربوط به آن کلمه است را گزینش کنید.


4- رسانه های اجتماعی ، به اشتراک گذاری اجتماعی و جستجوی اجتماعی


این دشوار که بگویید توییتر و فیس بوک چقدر در جستجوی گوگل کارایی داشته اند اما می دانیم که گوگل در نتایج جستجو از اشتراک گذاری اجتماعی سهم می گیرد. علاوه بر این با اختناق دادن Google +1 ،  رتبه افزایش مکشوف و ورود کاربران به سایت را باعث  افزایش بازدید رایگان سایت  دهید اگر چه معلوم نیست که گوگل چگونه از دکمه Google +1 در الگوریتم های خویش بهره‌گیری کرده است اما آنها علنا اظهار داشته اند که کاربران با مسدود کردن سایت ها کارایی منفی بر بازده سایت می گذارد این مجدد کارایی کیفیت محتوا را نشانه می دهد.


5- پروانه دهید لغایت موتورهای جستجو بدانند که شما هستی دارید


هنگامی که شما محتوای با کیفیت منتشر می کنید گوگل یافتن آن درونمایه را برای کاربران آسان می کند این به این معنی است ابر عنوان ها و توضیحات باید با محتوای روی صفحه مطابقت داشته باشد. کلید واژه ها و عمدتا توصیفاتی که در صفحه برای فریب کاربران نوشته می وشد فقط در نتایج جستجو به سایت شما گزند می زند وانگهی به کارگیری SERP نیز مهم است، پاراگراف های کوتاهی در نتایج جستجو بازدهی اکثریت دارند با استفاده از این طریق کاربران با کلیک بر روی محتوای مورد نظر می توانند شمردن سایت شما را افزایش دهند.

مایکروسافت چگونه به یکی از ارزشمندترین کمپانی‌های جهان تبدیل شد؟

مایکروسافت

همین چند سال قبل، اگرچه مایکروسافت همچنان شرکت بزرگ و سوددهی بود، اما در زمینه‌ی فناوری‌های نوین مانند موتورهای جستجو، تبلیغات آنلاین و پردازش ابری حرفی برای گفتن نداشت. در یک دهه منتهی به پایان سال ۲۰۱۲، ارزش سهام مایکروسافت فقط ۳ درصد رشد داشت. اما حالا اوضاع برای این کمپانی کاملاً بر وفق مراد است. مایکروسافت و اپل مشغول رقابت تنگاتنگی برای گرفتن مقام با ارزش‌ترین کمپانی جهان هستند و ارزش هر دو کمپانی در حال حاضر حدود ۸۵۰ میلیارد دلار است. سؤالی که در این جا مطرح می‌شود، این است که مایکروسافت چگونه توانست به این موفقیت برسد؟

بهره‌گیری از نقاط قوت

برای موفقیت اخیر مایکروسافت‌ می‌توان توضیح مختصر و مفید یا توضیحات مفصلی را ارائه داد. توضیح مختصر و مفید این است که مایکروسافت برخلاف دیگر رقبای خود، بدون حاشیه و سروصدا مشغول انجام کار خود است. به‌عنوان مثال، سهام‌داران اپل نگران کاهش فروش آیفون‌ها هستند. فیسبوک و گوگل همواره هدف انتقادهای فراوانی برای نحوه‌ی کسب و کارشان و نقض حریم خصوصی کاربران قرار می‌گیرند.

مایکروسافت

اما اگر بخواهیم پاسخ دقیق‌تری برای علت موفقیت مایکروسافت ارائه دهیم، باید بگوییم که این شرکت خود را در گذشته زندانی نکرد و از مهم‌ترین نقاط قوت خود استفاده کرد. این شرکت صنعت گوشی‌های هوشمند را کنار گذاشت ولی در عوض به‌صورت همه‌جانبه به سمت پردازش ابری گام برداشت و تصمیم گرفت عمدتا به‌عنوان ارائه‌کننده تکنولوژی برای کسب‌وکارهای مختلف حرکت کند.

در سال ۲۰۱۴ که ساتیا نادلا به عنوان مدیرعامل مایکروسافت‌ انتخاب شد، او تصمیم گرفت در این راستا حرکت کند و از آن زمان تا حالا، قیمت سهام این شرکت حدود ۳ برابر شده است.

سرمایه‌گذاری در فضای ابری

مایکروسافت

در سال ۲۰۱۰، ۴ سال بعد از اینکه آمازون وارد بازار فضای ابری شده بود، مایکروسافت هم نخستین سرویس ابری خود را عرضه کرد. اما طبق نظر کارشناسان، مایکروسافت در سال ۲۰۱۳ بالاخره توانست سرویس قابل مقایسه با سرویس آمازون را عرضه کند.

حتی در آن زمان، فضای ابری فقط یک کسب‌وکار جانبی برای این شرکت بود. در این دوران، توجه اصلی مایکروسافت عمدتا معطوف به سیستم‌عامل ویندوز بود که در دوران کامپیوترهای شخصی، ثروت و قدرت زیادی را برای این شرکت به ارمغان آورده بود. بعد از این که ساتیا نادلا جایگزین مدیر کهنه‌کار یعنی استیو بالمر شد، جهت حرکت مایکروسافت تغییر کرد.

آقای نادلا، فضای ابری را به اولویت اول این شرکت تبدیل کرد و حالا سرویس ابری مایکروسافت‌ به رقیب قدر آمازون بدل شده است. علاوه بر این، مایکروسافت‌ نسخه ابری برنامه‌های معروفی مانند Word، Excel و PowerPoint را به‌عنوان Office 365 معرفی کرد. با این کار، مایکروسافت توانست در مقابل سرویس‌های آنلاین شرکت‌هایی مانند گوگل، حرف زیادی برای گفتن داشته باشد.

مایکروسافت

در ابتدا، درآمد حاصله از این رویکرد جدید چندان چشمگیر نبود، ولی در سال منتهی به ماه ژوئن، درآمد مایکروسافت با رشد ۱۵ درصدی، به ۱۱۰ میلیارد دلار رسیده و سود عملیاتی این شرکت هم با رشد ۱۳ درصدی، به ۳۵ میلیارد دلار رسیده است. «دیوید یوفی» (David Yoffie)، استاد دانشکده کسب‌وکار هاروارد، در این رابطه می‌گوید: «اصلی‌ترین کاری که ساتیا نادلا انجام داد، تمرکز همه‌جانبه بر روی فضای ابری بوده است. او با این کار، مایکروسافت را در مسیری به سوی آینده روشن قرار داد.»

فاصله گرفتن از بخش‌های شکست خورده

مایکروسافت

وقتی که مایکروسافت در سال ۲۰۱۳ بخش موبایل نوکیا را خریداری کرد، آقای بالمر این خرید را به‌عنوان «قدمی مهم برای حرکت به سمت آینده» توصیف کرد. دو سال بعد، آقای نادلا گفت که ارزش نوکیا ۷.۶ میلیارد دلار کاهش یافته، تقریباً تمام مبلغی که برای خرید آن خرج شده، و ۷۸۰۰ کارمند مربوط به این بخش هم اخراج شدند.

مایکروسافت دیگر نمی‌خواهد با مهم‌ترین شرکت‌های حوزه گوشی‌های هوشمند مانند اپل و سامسونگ رقابت کند. در عوض، تمرکز اصلی این شرکت معطوف به توسعه اپلیکیشن‌ها و دیگر نرم‌افزارها برای کسب‌وکارهای مختلف شده است.

از جمله بخش‌های مایکروسافت که با افراد معمولی سروکار دارد، بخش مربوط به ایکس باکس است که اگرچه درآمد ۱۰ میلیارد دلاری را برای این شرکت به ارمغان می‌آورد، ولی این رقم کمتر از ۱۰ درصد از درآمد این شرکت محسوب می‌شود.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های این شرکت، سرویس فضا و پردازش ابری «آژور» (Azure) است که کسب‌وکارهای مختلفی از آن استفاده می‌کنند و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار هم از این پلتفرم برای توسعه‌ی اپلیکیشن‌های مختلفی بهره می‌برند؛ می‌توان آن را به‌نوعی سیستم‌عامل ابری در نظر گرفت.

مایکروسافت

خریدهایی که آقای نادلا انجام داده، عمدتا به هدف ارائه خدمات بیشتر برای کسب‌وکارها و توسعه‌دهندگان بوده است. در سال ۲۰۱۶ این شرکت، لینکدین که یک شبکه اجتماعی مبتنی بر روابط تجاری است، با پرداخت مبلغ ۲۶.۲ میلیارد دلار خریداری کرد. در سال جاری، مایکروسافت برای خرید گیت‌هاب که پلتفرم مختص برنامه‌های متن‌باز است و بیش از ۲۸ میلیون برنامه‌نویس از آن استفاده می‌کنند، ۷.۵ میلیارد دلار پرداخت کرد.

تغییر فرهنگ سازمانی

مایکروسافت تحت رهبری آقای نادلا، دیگر مانند گذشته فضای بسته‌ای ندارد و ویندوز هم دیگر مرکز ثقل این شرکت محسوب نمی‌شود. نرم‌افزارهای مایکروسافت نه‌تنها در macOS اپل، بلکه در دیگر سیستم‌عامل‌ها هم اجرا می‌شوند. روزی روزگاری مایکروسافت اصلاً با نرم‌افزارهای رایگان و متن‌باز میانه‌ای نداشت، ولی حالا این شرکت، چنین مفاهیمی را پذیرفته است.

با توجه به عملکرد مالی و قیمت سهام این شرکت، به نظر می‌رسد که رویکرد آقای نادلا کاملاً موفقیت‌آمیز بوده است. یکی از اساتید دانشکده کسب‌وکار دانشگاه MIT در رابطه با موفقیت مایکروسافت می‌گوید: «دیدگاه قدیمی مبتنی بر ویندوز، نوآوری‌ها را در نطفه خفه می‌کرد. اما حالا فرهنگ سازمانی این کمپانی به طور کلی تغییر کرده و مایکروسافت دوباره به یک مکان هیجان‌انگیز برای کارکنان خود بدل شده است.»

منبع: The New York Times

اطلاعات ۱۰۰ میلیون کاربر سایت Quora به سرقت رفت

سایت Quora

مدیران سایت Quora می‌گویند در هفته گذشته به سیستم‌های این سایت نفوذ شده و افراد هکر موفق به سرقت اطلاعات حدود ۱۰۰ میلیون کاربر شده‌اند. این اطلاعات شامل نام کاربری، آدرس ایمیل و نسخه‌ی رمزگذاری شده از رمز عبور آن‌ها بوده است. اگر کاربر اطلاعات مربوط به اکانت شبکه‌های اجتماعی خود در این سایت وارد کرده باشد، مانند مخاطبین یا اطلاعات مربوط به محل سکونت، احتمالا این موارد هم به سرقت رفته است.

سرقت اطلاعات ۱۰۰ میلیون کاربر عدد کمی نیست و بخش زیادی از کاربران این سایت را در بر می‌گیرد.

در ضمن برخی از اطلاعات خصوصی مانند درخواست‌های خصوصی مربوط به پاسخ و پیام‌های شخصی هم احتمالا در بین این اطلاعات هک شده است. مدیرعامل این کمپانی در یک پست در وبلاگ این سایت نوشته که بخش زیادی از محتوای موجود در این سایت عمومی بوده و فقط بخش اندکی از آن خصوصی محسوب می‌شده، با این وجود به خطر افتادن همین اطلاعات خصوصی اندک هم موضوع جدی‌ای محسوب می‌شود. سایت Quora به کاربرانی که تحت تاثیر این نفوذ قرار گرفته‌اند، ایمیلی ارسال کرده است.

سایت Quora می‌گوید نهادهای قانونی را مطلع کرده و با استخدام یک شرکت امنیتی در حال بررسی این موضوع هستند. در حال حاضر هنوز اطلاعات زیادی در مورد نحوه‌ی این نفوذ منتشر نشده فقط طبق گفته‌ی مدیران این سایت، هکرها موفق به نفوذ یکی از سیستم‌ها شده‌اند و این حمله در روز جمعه کشف شده است.

سرقت اطلاعات ۱۰۰ میلیون کاربر عدد کمی نیست و بخش زیادی از کاربران این سایت را در بر می‌گیرد. طبق اطلاعاتی که در سایت ۲۰۱۵ منتشر شده، به‌صورت ماهیانه حدود ۲۰۰ میلیون کاربر منحصر به‌فرد به این سایت سر می‌زنند که بخش عمده‌ای از آن‌ها از طریق موتورهای جستجو به این سایت هدایت می‌شوند.

در چند سال گذشته، با بزرگ‌تر شدن پایگاه داده سایت‌های مختلف، نفوذ به آن‌ها به یک خبر تکراری بدل شده است. همین هفته گذشته، هتل‌های زنجیره‌ای «مرییات» (Marriot) اعلام کرد که اطلاعات مربوط به ۵۰۰ میلیون مهمان به سرقت رفته و در ماه سپتامبر، یک هکر به اطلاعات حدود ۲۹ میلیون کاربر فیسبوک دسترسی پیدا کرد.

ژاپن استفاده از تجهیزات هواوی و ZTE را ممنوع کرد

هواوی

هنوز یک هفته از بازداشت مدیر مالی هواوی در کانادا به اتهام نقض تحریم‌های علیه ایران نگذشته که روز گذشته خبرگزاری رویترز اعلام کرد دولت ژاپن به‌زودی ممنوعیت خرید تجهیزات هواوی و ZTE را اعلام می‌کند.

اگر این خبر در نهایت تایید شود، در زمینه‌ی تحریم هواوی، ژاپن به آمریکا، استرالیا و نیوزیلند ملحق می‌شود که خبر مربوط به مورد آخر حدود ۱۰ روز قبل اعلام شد. منبع مربوط به این خبر رویترز می‌گوید اصلی‌ترین دلیل ژاپنی‌ها برای اتخاذ این تصمیم، نگرانی‌های امنیتی بوده است.

هواوی‌ بارها اعلام کرده که ارتباطات مستقیمی با دولت چین ندارد.

هواوی بارها اعلام کرده که ارتباطات مستقیمی با دولت چین ندارد و همچنین بهره‌گیری از تجهیزات خود در کشورهای مختلف برای استفاده‌های جاسوسی را به‌شدت تکذیب کرده است. با وجود این اقدامات، روزبه‌روز به کشورهایی که هواوی را تحریم می‌کنند، افزوده می‌شود.

شرکت ZTE سال گذشته به اتهام فروش تجهیزات به ایران و کره شمالی با تحریم‌های سنگینی از طرف آمریکا روبرو شد و فاصله‌ی چندانی با ورشکستگی نداشت. نکته‌ی جالب توجه در مورد این پرونده این است که اگرچه دونالد ترامپ دستور نهایی تحریم هواوی را صادر کرده، ولی در مورد شرکت ZTE در نهایت تصمیم گرفت این تحریم‌ها را لغو کند و فقط به یک جریمه سنگین بسنده کند.

در همین حین، باید خاطرنشان کنیم اپراتور بریتانیایی BT Group در حال حذف تجهیزات هواوی از شبکه‌های ۳G و ۴G فعلی خود است و گفته که دیگر از این شرکت خرید نمی‌کند.

منبع: Android Authority

مدیر مالی هواوی به کلاهبرداری متهم شد؛ احتمال ۳۰ سال زندان

هواوی

طبق گزارش نیویورک تایمز، مدیر ارشد مالی هواوی متهم به کلاهبرداری شده و در صورت اثبات، ممکن است تا ۳۰ سال محکوم به حبس در زندان شود. «منگ وانژو» (Meng Wanzhou)، دختر موسس هواوی، متهم شده که با استفاده از یکی از شرکت‌های تابعه هواوی به نام SkyCom در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ تحریم‌های علیه ایران را دور زده است. اگرچه این دو شرکت همواره ارتباط خود با یکدیگر را تکذیب کرده‌اند، اما مقامات آمریکایی اعتقاد دارند SkyCom یکی از شرکت‌های غیررسمی زیرمجموعه هواوی محسوب می‌شود.

تا اطلاع ثانوی، این مقام ارشد هواوی‌ در کانادا باقی می‌ماند.

در سال ۲۰۱۳، خبرگزاری رویترز متوجه شد که خانم «وانژو» یکی از اعضای هیئت‌مدیره SkyCom محسوب می‌شود. این شرکت در اواخر سال ۲۰۱۰ می‌خواست تجهیزات مخابراتی HP را به ایران بفروشد. طبق گزارش‌ها، این معامله هیچوقت به سرانجام نرسید و هنوز معلوم نیست که در اتهامات فعلی علیه خانم «وانژو» این موضوع هم دخیل است یا نه.

تا اطلاع ثانوی، این مقام ارشد هواوی در کانادا باقی می‌ماند. روز گذشته مقامات قضایی کانادا با قرار وثیقه او موافقت نکردند و گفتند که احتمال فرار او از کانادا وجود دارد. وزارت دادگستری آمریکا خواهان استرداد او به این کشور است و آن‌ها ۶۰ روز وقت دارند که درخواست خود را ارائه دهند. در صورت موافقت مقامات قضایی کانادا، خانم «وانژو» در آمریکا محاکمه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: بازداشت مدیر مالی هواوی در کانادا به اتهام نقض تحریم‌های ایران

منبع: Engadget