سیاست های اصلی و ابدیت گوگل در رتبه بندی سایت ها
موضوع این تعلیم درباره سیاست ها و اهدافی از گوگل هست که گوگل سالهاست دنبال میکنه و تعقیب خواهد کرد.
حالا اینکه ما بدونیم این سیاست ها چه چیزایی هستن به چه درد ما میخوره؟
اینکه شما بدونید، سیاست های گوگل و خط قرمز هاش چه چیز هایی هستند، باعث میشه، آسان تر الگوریتم های گوگل رو رصد بکنید و رفتار گوگل رو حدس بزنید و آسان تر بتونید خودتونو با الگوریتم های جدید و آینده گوگل که توی آموزش لینک بیلدینگ و Off Page SEO راجع بهش حرف زدیم، به روز کنید.
نکات ریز و مهمی توی ویدئو هست که توی این پست یعنی Transcript ویدئو نیست.
سیاست اول، نمایش نتایج درست و دقیق به کاربر
برای گوگل رضایت کاربر از کل چی مهمتره.رضایت کاربر خودش.نه رضایت کاربران سایت شما.در آموزش سئو وردپرس رایگان هر قانونی میذاره در همین راستاست.هر قانونی برای وب مسترها گذاشته در همین راستاست.گوگل اصلا دوست نداره سایت بی ربط یا صفحه ای که محتواش و عنوانش، چیزی نیست که کاربر جستجو کننده دنبالش بوده، در صدر نتایج جستجو، نشون بده.
گوگل به خاطر همین سیاست، لازم باشه سایتی که تخلف کرده(خودش برای خودش لینک بیلدینگ کرده) ، در صدر نتایج میاره یا سایتی که برند خیلی نیرومند ای هست رو ممکنه پنالتی کنه.که البته این حالت دوم، به ندرت قبل میاد.چون همیشه، برند قوی، بستگی مستقیم با نتایج دلخواه کاربرا داره.
بعضیا به اشتباه انگاشت میکنن، گوگل عین پلیس، سرپرست مبارزه با کسانی هست که قانوناشو پایین پا میذارن.انگار گوگل منتظر نشسته ببینه کی تخلف میکنه، گوشش رو بگیره بپیچونه! نه رفقا همچین خبری نیست.برای نمایش نتایج درست و ریزبین به کاربر، لازم باشه سایتی و صفحه ای رو عقب یا جلو میبره.مهم نیست اون سایت ها چقدر خرج کردن و چقدر بنیادی شغل کردن.مهم نمایش نتیجه صحیح به کاربر هست.بخاطر همین هست که بعضیا میگن چرا فلان سایت کلی لینک خریده ولی بالاست و ناراحتن از این موضوع.که اکنون همین سوژه رو داخل آموزش پیشرفته لینک سازی بازش کردیم.
اگر کل دگرگونی ها گوگل رو رسیدگی بکنید، متوجه میشید که همش در راستای افزایش خوشنودی کاربر هست.مثل AMP و دگرگونی ها الگوریتمی.
سیاست دوم، امنیت کاربر
امنیت کاربر هم زیرمجموعه ای از رضایت کاربر هست.به خاطر همین گوگل، برای بستر های امن، ارزش بیشتری قائل هست.بخشی از دگرگونی ها و گسترش های گوگل هم مرتبط با همین سیاست هست.
سیاست سوم، مخفی سازی الگوریتم ها و کلی گویی
گوگل، برای اینکه سخت کنه دور خوردنش رو، یعنی دشوار کنه که شما بتونید متوجه بشید چطور، دورش بزنید، تنها کلی گویی میکنه.توی پست قوانین نانوشته گوگل هم در این باره گفتگو کرده بودیم.
به همین دلیل، اتکای صد درصدی به راهنما و مستندات گوگل برای افزایش رتبه که همه اونها هم صرفا در سطح On-Page و محتواست هست(نه Off-Page)، چه در سئوی کلاه سفید چه کلاه خاکستری، کار صحیحی نیست.
نکته: اکنون که متن رو نوشتم، میبینم خیلی جزئیات رو جا انداختم که داخل ویدئو گفته بودم.بازم میگم، کلا کوشش کنید ویدئو رو ببینید به جای خوندن پست.از متن پست ، تنها ارجاع ها و لینک هاش رو استفاده کنید چون توی ویدئو طبیعتا نمیشه لینک و بازگردانیدن داد.