بعد از جستجو در گوگل و یافتن صفحات پربازدید رقبا، مهمترین چیزی که شما را در رسیدن به لینک اول گوگل کمک میکند تعداد واژه ها نوشتار و یا آموزش شماست.
گوگل صراحتاً چندین بار اعلام کرده که محتوای تولیدی شما باید تا کران امکان پر مغز و دارای مطالب ارزشمند باشد.
جلسه دوم تعلیم سئو وردپرس را طبق معمول با کار عملی آغاز میکنیم.
برای کار عملی شما نخست باید تمامی محتوای صفحات لینکهای نخست گوگل را کپی کرده و در یک سند word پیست کنید و سپس در پایین سمت چپ سند شمار کلمات را تماشا کرده و به خاطر بسپارید.
شما برای رسیدن به صفحه نخست گوگل گرد از کارهایی که باید اتمام دهید نگارش یک مطلب با کلمات بیشتر نسبت به رقبای شماست.
words-آموزش سئو وردپرس
البته این تنها احد از فاکتورهای بنیادین برای رسیدن به لینکهای بالاتر میباشد که در آموزش سئو وردپرس به آن اشاره کردیم. در جلسات بعدی مابقی موارد را به شما تعلیم خواهیم داد.
طبق آمارگرفتن به دست آمده از یک منبع معتبر، نگارش مقالات آموزشی با طول ۱۸۹۰ واژه میتواند بخت بسیار بالایی برای رسیدن به رتبه یک گوگل داشته باشد.
پس کوشش کنید الی میتوانید مطالب غنی و ارزشمندی و با تعداد واژه ها بیشتری فرآوری کنید.
چگونه محتوای جامع بنویسیم؟
تعداد واژه ها کلیدی(چگالی کلمات کلیدی)
مورد بعدی که باید در صفحات رقبای خوب به پیگیری آن باشید واژه ها کلیدی به پیشه رفته و شمار تکرار آنها در همان صفحه است شاید شما یک کلمه کلیدی را گزینش کرده باشید ولی یک تغییر حقیر در آن واژه نرخ جستجوی اکثریت برای شما به همراه آورد.
برای مثال کلمه “طراحی سایت” نسبت به واژه “طراحی وب سایت” شانس زیاد اکثریت برای دیده شدن دارد پس شما باید واژه کلیدی خودتان و رقیبتان را با هم سنجش کنید و مناسبترین کلمات با نرخ جستجوی بالا را پیدا کنید.
سپس ببینید رقبای شما چند بار آن کلمه را در صفحات خود تکرار کردهاند و شما با کمی تغییر شمار بیشتری را در صفحات خود به کار ببرید.
keyword density-آموزش سئو وردپرس
البته بهرهگیری غیر اصولی و غیر بخردانه از واژه ها کلیدی میتواند به زیان شما تمام شود بعد آگاهانه از این خاصیت استفاده کنید البته این امکان بدست بهترین افزونه سئو وردپرس به نام yoast نیز قابل بررسی است.
yoast keyword-آموزش سئو سایت
در مبحث سئو سایت کارآزمودگان این ویژگی را keyword density نیز مینامند ولی ما در بحث آموزش
سئو وردپرس میموس از آن به عنوان تراکم واژه ها کلیدی نام میبریم.
اگر میخواهید از یک پلاگین بی اندازه نیرومند برای اینکار استفاده کنید بهترین پیشنهاد افزونه yoast میباشد.
پلاگین yoast در دو ورژن رایگان و پرمیوم در دسترس است که ورژن پولی آن این امکان را فراهم میکند الی بتوانید برای یک مطلب چندین واژه کلیدی برگزیدن کنید که خویش این یک مزیت فوق العاده است.
[button color=”red” size=”big” link=”https://www.modireserver.com/wp-content/uploads/2018/09/wordpress-seo-premium.zip” icon=”fas fa-link” target=”true” nofollow=”true”]دانلود مجانی پلاگین yoast پرمیوم[/button]
تگهای seo + بولد و ایتالیک
یکی از موارد مهم دیگری که باید در حین تحلیل صفحات به آن خوب توجه کنید و ما هم در تعلیم سئو وردپرس باید آن را مطرح کنیم تعداد تگهای H موجود در صفحه و در ضمن تعداد کلمات بولد و ایتالیک میباشد.
طی تجربه بارها نگریستن کردیم که مطالبی که در سایت منتشر میکنیم اگر به درستی تگ زنی شده باشند و واژه ها کلیدی چندین بار در صفحه بولد و یا ایتالیک شوند در نتایج جستجوی گوگل نتایج بهتری گرفتیم.
حتی مطالبی را که در گذشته در سایت منتشر کرده بودیم را به طور اصولی ویرایش کردیم و این موارد را در آن لحاظ کردیم نتیجههای زیاد مطلوبی را از عقیده سئو به دست آوردیم.
فقط یک سؤال مطرح میشود که چه کلماتی را تگ H و چه کلماتی را بولد و ایتالیک نماییم و کجاها این موارد رو لحاظ کنیم؟
شما باید دائم این را مدنظر داشته باشید که نوشتن مطالب و مقالات سایت به چهره بلاک بلاک و حائز عناوین جداگانه به شدت در وضعیت رتبه گیری صفحات مهم هستند و میتوان این باره را یکی از پایهایترین فاکتورهای بنیادین برای شروع آموزش کامل سئو وردپرس دانست.
این باره رو به طور تجربی مکرراً تجربه کردیم، بهتر هستش مطالب خودتان را به بخشهای اختصار تبدیل کنید و برای هر تقسیم یک عنوان مجزا و دربرگیرنده کلمات کلیدی تعریف کنید و این عناوین را درون تگهای H قرار بدید.
سعی کنید اولین عنوان شما حد حائز واژه کلیدی باشد و بهتر است تگ از گونه H2 باشد و مابقی تگها را H3 بگذارید.