دو بنیانگذار اسکایپ، شرکت جدیدی را تاسیس کردند. هدف این شرکت این است که با ارایهی فناوری ارسال اقلام خریداریشده از فروشگاههای اینترنتی بهوسیلهی یک ربات ویژهی ششچرخ، هزینهی نهایی ارسال خرید را کاهش دهد. به نظر میرسد این دو نفر قصد دارند تجربیات موفق خود در اسکایپ را به حوزهی ارسال کالا آورده و انقلابی در این زمینه بهپا کنند. آنها در نظر دارند بستههای در اندازهی متوسط را بهصورت رایگان به مقصد برسانند.
با اینکه ارسال رایگان خرید مشتریان به آدرس آنها، بهظاهر چندان مقرونبهصرفه به نظر نمیرسد؛ اما «آهتی هینلا» (Ahti Heinla)، بنیانگذار و مدیر عامل اسکایپ، بر این باور است که این کار شدنی است. در واقع همانطور که اسکایپ توانست ارتباطات رایگان بین افراد در سراسر جهان را امکانپذیر کند، شرکت «استارشیپ» (Starship) که این فناوری رباتیک را در اختیار دارد نیز شاید بتواند چنین رویکردی را در ارسال مرسولهها از فروشگاه اینترنتی پیاده کند.
اگر این طرح با موفقیت به اجرا برسد، روباتهای ششچرخ جایگزین انواع خودروی حمل کالا شده و بهاینترتیب امکان ارسال سریع بستهها برای مشتریان فراهم میشود. در این صورت، اگر فرآیند حسابداری و بستهبندی محصولات خریداریشده زیاد طول نکشد، مشتریان میتوانند طی مدت بسیار کوتاهی سفارش خود را دریافت کنند.
استارشیپ امیدوار است که این فناوری فقط به فروشگاههای کاملا اینترنتی محدود نشود و فروشگاههای خردهفروشی نیز از این پیشنهاد استقبال کنند. این فناوری قرار است در اوایل سال ۲۰۱۶ برای نخستین بار بهصورت واقعی در انگلستان مورد استفاده قرار گیرد. بیتردید، ارسال کالا بهوسیلهی رباتهای ششچرخ ضدآب در شهرهای بارانی انگلستان، خبر خوبی برای شهروندان این کشور خواهد بود.